Personalwesen

Der florierende internationale Markt hat zur Folge, dass globale Personalabteilungen immer wichtiger werden. Personalverantwortliche stehen zunehmend vor der Herausforderung, vielseitig qualifizierte, mehrsprachige Teams an globalen Standorten zu managen.

Arbeitsgesetze, Personalfragen, Arbeitskultur und -ethik sind von Land zu Land verschieden. Daher sind internationale Erfahrung und die Fähigkeit, sich in verschiedenen Sprachen und Kulturen verständigen zu können, äußerst wichtig.

  • Excellent benefits bonuses for German speakers in Athens, Greece DESCRIPTION *Solving customers queries by phone or emails *Provide excellent level of customer services *Maintain strong professional relationships with all clients and customers *Reporting to team managers or team supervisor REQUIREMENTS *C1 level German with good English *No previous work experience required *Willing to relocate to Athens, Greece *Enjoy talking with people by phone and emails *Able to work in fast- pace and competitive atmosphere OFFER Benefits *Excellent Basic Salary *Performance bonus *Flight ticket provided to Athens *Taxi pickup service from the airport *2 weeks free hotel accommodation (breakfast included) *Free Greek language courses *Monthly performance bonus *175%-day salary if work on Sunday or Greek holidays *Overtime paid *2 extra full salaries paid per year (pro rata) *Training provided (paid) *International working environment *On-site canteen (discounts for employees) *Welcome event Why use ELA Recruitment Agency *You are given extra support in preparing for interviews *You have a contact person who gives you all the details of the job *You can ask for your application feedback anytime via email or phone *You don't have to face the situation where company do not reply to you for days. *All our services to job seekers are free of charge. We also offer bonus scheme to candidates. Our clients are highly-reputed companies with constant growth in the international market and we are pleased to find good employees for them. Thus, you should not hesitate to contact us regarding any kind of queries you have, related to jobs and career advice. For immediate consideration, please email your CV to Andrian at a.andrianov@eurolondon.com

  • Sie arbeiten gerne als Teil eines sympathischen, jungen und dynamischen Teams? Strukturen und ein festgelegter Aufgabenbereich sind Ihnen wichtig, aber Sie schauen auch gerne mal über den Tellerrand hinaus? Haben Sie bereits erste Berufserfahrung oder eine Weiterbildung in im Personalbereich? Beschreiben Sie sich selbst als positive, motivierte und dienstleistungsorientierte Person? Dann möchte ich heute noch Ihren Lebenslauf sehen! Denn das ist das sehr wahrscheinlich der nächste Schritt in Ihrer Karriere! Ich suche ab sofort eine/n HR Specialist Zu den Aufgaben gehören: Ansprechpartner für Mitarbeiter in personalrelevanten Fragen Aktive Rekrutierung sowie Zusammenarbeit mit externen Dienstleistern Führung von Vorstellungsgesprächen und regelmäßigen Mitarbeitergesprächen Management der Personalakten Erstellung von Dokumenten, wie beispielsweise Zeugnisse Zusammenarbeit mit der externen Lohnabrechnungsfirma Anforderungsprofil: Angeschlossene kaufmännische Ausbildung oder Studium sowie erste praktische Erfahrung im Personalbereich Fließende Englisch- und Deutschkenntnisse Eigenständige, strukturierte und dienstleistungsorientierte Arbeitsweise Ausgeprägte Kommunikationsfähigkeiten auf allen Ebenen und damit einhergehend ein freundliches , offenes und sicheres Auftreten   Sollte diese Stelle interessant für Sie sein oder sollten Sie noch weitere Fragen haben, dann freue ich mich über Ihren Lebenslauf im Word Format sowie Ihre Zeugnisse an Giulia Severn, g.severn@eurolondon.de. Für weitere Fragen stehe ich Ihnen jederzeit gerne unter 089-23239580 zur Verfügung.   Vielen Dank für Ihre Bewerbung bei Euro London Appointments, der größten unabhängigen Personalagentur in Europa, welche auf die Vermittlung von mehrsprachigem Personal spezialisiert ist.  Wir versichern Ihnen, dass alle eingesandten Dokumente höchst vertraulich behandelt werden und Ihre Bewerbung nur mit Ihrer ausdrücklichen Genehmigung an unsere Kunden weitergeleitet wird. Weitere offene Stellenangebote finden Sie auf unserer Webseite www.eurolondon.de.    

  • Dein Traumunternehmen ist ein Global Player im Versicherungswesen und dein Traumjob die Mitarbeiterbetreuung in allen administrativen Belangen? Dazu bist Du schon routiniert in der Arbeit mit Betriebsräten in Großkonzernen? Und nun möchtest Du auch Controllingaufgaben übernehmen? Dann ist das hier deine Chance um deinen Karrieretraum zu leben! Mein Kunde, ein internationaler Konzern mit Niederlassungen weltweit, sucht ab sofort für seinen Standort in München als Elternzeitvertretung in Vollzeit eine/n HR Specialist – Controlling (m/w) Deine Aufgaben Betreuung der etwa 200 Mitarbeiter am Standort in allen HR-Belangen Erstellung der Mitarbeiterstatistiken und Controlling, inkl. Reporting an die Konzernzentrale Überwachung der internen HR-Prozesse und Zusammenarbeit mit dem Betriebsrat Unterstützung der Personalleitung, insbesondere bei der Personalplanung Dein Profil: Abgeschlossene kaufmännische Ausbildung im Personalbereich Einschlägige Erfahrung in der Personalsachbearbeitung innerhalb eines Unternehmens mit Betriebsrat Idealerweise erste Kenntnisse im Bereich Personalcontrolling Vertrauter Umgang mit MS Office, speziell Excel, und SAP Fließende Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift Deine Vorteile: Internationales Unternehmen mit attraktiven Bonusleistungen Schnelle Übernahme eigenständiger Aufgaben Freundliches Team mit vielfältigen internen Entwicklungsmöglichkeiten Bist du interessiert? Für Fragen zur Stellenausschreibung und zum Bewerbungsprozess stehe Ich sehr gerne zur Verfügung. Bitte schick mir deinen aktuellen Lebenslauf auf Deutsch, bevorzugt als Word-Dokument und inkl. relevanter Zeugnisse sowie mit Angabe deiner frühestmöglichen Verfügbarkeit und Gehaltsvorstellungen an Fiona Rosbach, f.rosbach@eurolondon.de . Vielen Dank für Ihre Bewerbung bei Euro London Appointments, der größten unabhängigen Personalagentur in Europa, welche auf die Vermittlung von mehrsprachigem Personal spezialisiert ist.  Wir versichern Ihnen, dass alle eingesandten Dokumente höchst vertraulich behandelt werden und Ihre Bewerbung nur mit Ihrer ausdrücklichen Genehmigung an unsere Kunden weitergeleitet wird. Weitere offene Stellenangebote finden Sie auf unserer Webseite www.eurolondon.de.

  • Excellent Recruiters don’t necessarily choose Recruitment as a career. Recruitment chooses them. Recruitment is a career that has highs and lows. But is incredibly rewarding. A great Recruiter is an individual who likes to work with a wide variety of people on a daily basis. You need to develop relationships, manage accounts, work through cv’s with candidates, talk them through an interview process and work with them through a job offer.  You advise and consult clients on market conditions and help them build the future of their company. Most people don’t realise they are meant to be a Recruiter, we come from many different backgrounds. If you are someone who enjoys a people focused role, if you want to learn, if you thrive in a practical and common sense environment, then maybe you are a Recruiter but just don’t know it yet. With offices in the UK, Germany, France and Switzerland, Euro London has a client list including some of the leading global companies as well as many small to medium organisations we are helping to build. We have enjoyed over 18 years and many successes here in the Frankfurt office. We have a solid and experienced team and are looking for someone to join us. Recruitment Consultant  Frankfurt Office The Role: As a Recruiter at Euro London, you are the link between candidates and clients; helping to find the best employment solution for both parties.  You are required to build and maintain excellent relationships with industry leading clients in order to understand their business and exactly what they are looking for. You also need to understand what the candidate requires and expects in order to find them a suitable job. Your tasks will include: Acquiring new clients and promoting the recruitment services Euro London has to offer during client meetings or through networking and social media Maintaining existing client relationships and understanding their business and expectations Sourcing new candidates and evaluating their suitability for the role, on the telephone or also at face-to-face interviews Advising and preparing candidates for interviews with clients Constant networking through candidate and client events or meetings in order to build up your own contact portfolio Responsible for the entire recruitment process – from winning the business to placing the candidate The Requirements: Could Recruitment choose you? It is essential that you speak fluent English and German. An initial experience in a commercial environment is really important. You need to see the phone as your friend and enjoy talking to people all day every day. You need to have the ability to work hard and see your day in a logical order but also have the ability to react fast. Common sense is essential! Fluent English and German Initial professional experience or completed internships Excellent communication and negotiation skills Enthusiastic, hard-working and ambitious Knowledge of the German market Why apply? We are a market leader. We have an established client base and candidate network, built up over 18 years in Germany. We have a beautiful office in the centre of the city with a great Skyline view. We have a great team of hard working individuals, Recruitment chose us all! To Apply please send a copy of your CV in English or German to e.brady@eurolondon.de. For questions please call on 069 219 320. I would be happy to tell you how recruitment chose me! Thank you for applying to Euro London Appointments, Europe's largest independent language consultancy. Please be advised that documents will be treated in the strictest of confidence and that your application will not be forwarded to any client without your express permission. 

  • Excellent Recruiters don’t necessarily choose Recruitment as a career. Recruitment chooses them. Recruitment is a career that has highs and lows. But is incredibly rewarding. A great Recruiter is an individual who likes to work with a wide variety of people on a daily basis. You need to develop relationships, manage accounts, work through cv’s with candidates, talk them through an interview process and work with them through a job offer.  You advise and consult clients on market conditions and help them build the future of their company. Most people don’t realise they are meant to be a Recruiter, we come from many different backgrounds. If you are someone who enjoys a people focused role, if you want to learn, if you thrive in a practical and common sense environment, then maybe you are a Recruiter but just don’t know it yet. With offices in the UK, Germany, France and Switzerland, Euro London has a client list including some of the leading global companies as well as many small to medium organisations we are helping to build. We have enjoyed over 18 years and many successes here in the Frankfurt office. We have a solid and experienced team and are looking for someone to join us. Recruitment Consultant  Frankfurt Office The Role: As a Recruiter at Euro London, you are the link between candidates and clients; helping to find the best employment solution for both parties.  You are required to build and maintain excellent relationships with industry leading clients in order to understand their business and exactly what they are looking for. You also need to understand what the candidate requires and expects in order to find them a suitable job. Your tasks will include: Acquiring new clients and promoting the recruitment services Euro London has to offer during client meetings or through networking and social media Maintaining existing client relationships and understanding their business and expectations Sourcing new candidates and evaluating their suitability for the role, on the telephone or also at face-to-face interviews Advising and preparing candidates for interviews with clients Constant networking through candidate and client events or meetings in order to build up your own contact portfolio Responsible for the entire recruitment process – from winning the business to placing the candidate The Requirements: Could Recruitment choose you? It is essential that you speak fluent English and German. An initial experience in a commercial environment is really important. You need to see the phone as your friend and enjoy talking to people all day every day. You need to have the ability to work hard and see your day in a logical order but also have the ability to react fast. Common sense is essential! Fluent English and German Initial professional experience or completed internships Excellent communication and negotiation skills Enthusiastic, hard-working and ambitious Knowledge of the German market Why apply? We are a market leader. We have an established client base and candidate network, built up over 18 years in Germany.. We have a beautiful office in the centre of the city with a great Skyline view. We have a great team of hard working individuals, Recruitment chose us all! To Apply please send a copy of your CV in English or German to e.brady@eurolondon.de. For questions please call on 069 219 320

  • Do you speak fluent German and English? Do you have a communicative personality and would like to use your language skills on a day to day basis? This could be the job for you…   My client is looking for a:   Recruitment Research Analyst German and English speaking to support their team & key clients Munich based   Job Description   • Sourcing candidates and initiating contact  • Screening and interviewing  • Mapping candidate pools • Using databases and internet searches to create contact lists • Gather information to input to databases and present research papers  • Liaising with consultants  • Identifying suitable candidates from their database  • General office administration, office management and interview arranging  • Some travel to my clients Frankfurt office is required   Your Profile • Fluent German and English • Suitable telephone manner and communication skills  • Ability to build relationships with candidates & clients • Ability to maintain a volume of calls  • Some understanding of financial markets with enthusiasm to learn the details quickly  • Organised and methodical with good attention to detail • Good computer skills  • University degree in administration, economist, finance or related is ideal      Your benefits   • Work for a company with an excellent reputation in the private equity and venture capital market • Varied, challenging and exciting tasks in a competitive industry • Opportunity for independent work • A dynamic  working environment within an international team   If you would like to apply for this exciting opportunity then please forward your CV in Word format to Miren Menabrito (m.menabrito@eurolondon.de)    All applicants must have valid documentation to work in Germany.   Vielen Dank, dass Sie sich bei Euro London Appointments beworben haben.  Wir sind Europas größte, unabhängige Personalagentur, die sich auf die Vermittlung von mehrsprachigem Personal spezialisiert hat. Wir versichern Ihnen, dass alle eingesandten Dokumente höchst vertraulich behandelt werden und ihre Bewerbung nur mit Ihrer ausdrücklichen Genehmigung weitergeleitet wird. Wir versuchen, so schnell wie möglich auf Ihre Bewerbung zu reagieren, bitten Sie aber um Verständnis, dass wir aufgrund der hohen Anzahl von Bewerbungen, die wir tagtäglich erhalten, nur auf Bewerbungen antworten können, die dem vorgegebenen Anforderungsprofil unserer Kunden entsprechen. Falls Sie Interesse an weiteren offenen Stellenangeboten haben, besuchen Sie uns gerne auf www.eurolondon.de .

  • Our client is seeking a Bilingual English / French Head of Talent Acquisition to lead all aspects of Recruitment strategy, delivery and performance. The role is based in the Paris office (Marcoussis – RER B) and will have responsibility for managing a team of three recruiters, taking the lead on international recruitment, partnering with the HRD and defining the recruiting strategy.   RESPONSIBILITIES Develop and implement a strategic plan to build a best-in-class talent acquisition operation that delivers on the organization’s need for attracting top talent worldwide (USA, UK, Germany, France) Lead, manage, a Talent Acquisition team, while delivering to the annual hiring plan Identify and implement effective and innovative recruiting methodologies to drive results while streamlining processes and efficiencies You will advocate for best in class candidate experience in order to ensure the acquisition of high caliber talent at all levels through the full lifecycle recruiting process by effectively using new technologies to locate, engage, and attract prospective candidates Enhance the Employer Brand by leveraging social media channels, attending professional networking events and ensuring an amazing candidate experience Develop relationships with universities and engineering schools for brand awareness and to recruit talent  Maintain high standards on Key Performance Indicators (KPIs) for the Talent Acquisition organization and consistently partner with the business to drive continuous improvements across global business segments Effectively manage budget for Talent Acquisition; maintain cost controls for agency usage, cost per hire, operational effectiveness and proper resource allocation   PROFILE REQUIRED Significant experience in talent acquisition including a demonstrated record of success in building and managing a high performing global talent acquisition team Experience with developing and implementing new strategies to address competitive hiring market, complex business issues, and demonstrated history of building trust to achieve results Ability to partner with business leaders across all disciplines, functions, departments and geographic areas Bilingual English / French   Location: 91460 Marcoussis – France   Remuneration: 55k€-65k€, + prime de participation conséquente (en moyenne, à peu près 3 mois de salaire), TR 9€ pris en charge à 60% par la Direction, CE, évolution annuelle de salaire entre 3 et 5%, 10 jours de RTT   Please send your CV to m.collins@eurolondon.fr   Please note that only shortlisted candidates will be contacted.    

  • Sie sind erfahren im internationalen Personalwesen und für einen der weltweit bekanntesten Automobilhersteller zu arbeiten ist ihr Traum? Hierbei bringen Sie speziell Kenntnisse in der Betreuung weltweiter Versetzungen mit? Und beraten gerne alle Beteiligten zu den erforderlichen Abläufen? Dann schicken Sie mir noch heute Ihren Lebenslauf zu, denn das könnte der nächste Schritt in Ihrer Karriere sein! Für die Arbeitnehmerüberlassung an einen renommierten Automobilhersteller in München, suche ich ab sofort eine/n Global HR Coordinator (m/w) Ihre Aufgaben sind u.a.: Organisation und Betreuung von weltweiten Relocationprozessen Beratung zu Visumsfragen und anderen melderechtlichen Themen Beauftragung und Koordination von Dienstleistern Rechnungsmanagement und Controlling Erstellung und –pflege der Mitarbeiterakten sowie von statistischen Auswertungen   Anforderungsprofil: Erfolgreich abgeschlossene kaufmännische Ausbildung im Personalwesen oder eine vergleichbare Qualifizierung Erste Berufserfahrung in einer vergleichbaren Position Routinierter Umgang mit MS Office und SAP BO wünschenswert Fließende Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift   Was macht diese Position besonders: Bekannte Firma in München mit starkem Employer Branding Umfängliche Prozessverantwortung Internationales Arbeitsumfeld   Sollte diese Stelle interessant für Sie sein oder sollten Sie noch weitere Fragen haben, dann freue ich mich über Ihren Lebenslauf im Word Format sowie Ihre Zeugnisse an Fiona Rosbach, f.rosbach@eurolondon.de. Für weitere Fragen stehe ich Ihnen jederzeit gerne unter 089-23239580 zur Verfügung.   Vielen Dank für Ihre Bewerbung bei Euro London Appointments, der größten unabhängigen Personalagentur in Europa, welche auf die Vermittlung von mehrsprachigem Personal spezialisiert ist.  Wir versichern Ihnen, dass alle eingesandten Dokumente höchst vertraulich behandelt werden und Ihre Bewerbung nur mit Ihrer ausdrücklichen Genehmigung an unsere Kunden weitergeleitet wird. Weitere offene Stellenangebote finden Sie auf unserer Webseite www.eurolondon.de.